اعتبارسنجی

Validation

موضوع این مقاله رو اعتبارسنجی انتخاب کردم چون خیلی خیلی مهمه!!!

موضوعی که متاسفانه بیشتر استارتاپ ها یا  بهش توجهی ندارن یا اینکه اونو اشتباه انجام میدن.

وقتی که مطمئن شدید استارتاپ شما قراره یک مشکلو حل کنه از خودتون بپرسین این مشکلی که قراره من حلش کنم و احساس کردم یه نیازه آیا برای مخاطبان من هم به همون اندازه بزرگ و مهم هست ؟؟؟ یعنی اینقدر مهم هست که حاضر باشن براش پول بپردازن!!!

اگه جواب این سوال منفی بود از همین اول رهاش کنید چون از نظر مخاطبان شما این نیاز انقدر ها هم بزرگ نیست.

اما اگه جواب مثبت بود به شما تبریک میگم چون حالا میدونید که باید این ایده رو دنبال کنید چون بقیه هم به اندازه شما در اون زمینه ای که شما روش دست گذاشتید احساس خلا می کنند.

همون طور که اول بهتون گفتم اعتبارسنجی خیلی مهمه، مهمتر از همه چیز حتی از تیم داشتن، بدون اعتبار سنجی یا با اعتبارسنجی اشتباه شما یه عالمه زمان، انرژی و پول رو از دست میدید و احتمالا آخرش هم افسرده میشین چون شکست خوردین!!!

پس قبل از اینکه حتی هزارتومن روی استارتاپتون سرمایه گذاری کنید اعتبار سنجی ایدتون رو انجام بدید و برای این منظور اول از هر چیزی سعی کنید مشکل را ببینید نه یک راه حل خاص!

برای اعتبارسنجی راه های زیادی وجود داره که اگه تو اینترنت جستجو کنید با خیلی از اونها آشنا میشید مثل

-فرم نظرسنجی

-ساختن صفحه فرود(LANDING PAGE)

-تعامل مستقیم با مشتریان

و…

اما مهم اینه که متعصبانه رفتار نکنید و با خودتون روراست باشید و خودتون جای مشتری بذارین.

دیدگاه خود را بنویسید

Your email address will not be published.

شما می توانید از تگ های HTML زیر استفاده نمایید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال پیام با فرم تماس