یوبیم، مقایسه و خرید آنلاین بیمه

با یوبیم انلاین بیمه بخرید

بیمه یکی از پولسازترین صنایع دنیاست که به تازگی شاهد ورود استارتاپ ها در این بخش از اقتصاد کشور هستیم که نوسانات پولی و مالی نه تنها بر رکود آن خللی وارد نمی کند بلکه به عنوان بازیگران جدید باعث پر رونق تر شدن آن نیز شده است.
هسته اولیه یوبیم شامل دو نفر می‌شد (یزدان و محمد فرهادی) که با یکدیگر دوست بوده و تصمیم به انجام این کار گرفتند اما بقیه افراد را از طریق شتابدهنده کار آفرینی تیک، دوستان مشترک و کانال های تلگرامی تیم خود را تکمیل کرده و اکنون تیم‌های مارکتینگ، محتوا و فنی را تشکیل داده‌اند.
زمینه فعالیت این استارتاپ صنعت بیمه می باشد که با استفاده از این سامانه هر لحظه و هر جایی که باشید قادر خواهید بود بیمه‌نامه مورد نظرتان را خریداری کنید و درب منزل دریافت کنید.
یوبیم امکان مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه را در هریک از رشته های بیمه ای به شما می دهد و کار انتخاب را از نظر کیفیت و قیمت برای مشتری راحت می‌کند.
یزدان فرهادی ۳۰ ساله کارشناس IT یکی از هم بنیان گذاران این استارت‌آپ است، با او به گفتگو نشسته ایم تا ما را با کسب و کارشان آشنا کند.
– ایده راه اندازی این استارتاپ چگونه به ذهنتان رسید؟
در واقع استارت رسمی و جدی یوبیم در اسففند ماه سال ۹۶ زده شد، ولی جرقه اولیه این ایده حدود دو سال پیش به ذهن ما آمد به این صورت که از طریق یکی از برنامه های تلویزیونی با استارتاپی که به تازگی فعالیت خود را این زمینه شروع کرده بود آشنا شدیم بعد از حدودا یکی دو ماه تحقیقات ما راغب شدیم که به این حوزه ورود کنیم، ولی وجود یک سری مشکلات چند ماهی استارت کار ما را به عقب انداخت و در نهایت همانطور که قبلا نیز اشاره کردم در اسفند ماه سال گذشته به صورت جدی فعالیت خود را شروع کردیم.
-چرا اسم یوبیم را برای استارتاپتان انتخاب کردید؟
بعد از مستقر شدن در شتابدهنده کارآفرینی تیک ظرف یکی دو هفته و از میان چندین اسم در نهایت یوبیم (ubim به معنای “بیمه ی شما” ) انتخاب شد، که هم از ساختار نوشتاری کوتاه و هم از بار معنایی مرتبط با زمینه فعالیت ما برخودار است.
– تیم یوبیم چند نفره است؟
در حال حاضر یوبیم از یک تیم ۵ نفره تشکیل شده است و بنا بر تخصص افردا حاضر در تیم هر کدام در یکی از بخش های مارکتینگ، تولید محتوا و تیم فنی برنامه نویسی مشغول به فعالیت هستیم.
– در حال حاضر استارتاپ شما در چه مرحله ایی قرار دارد؟
ما فعلا در شتابدهنده کارآفرینی تیک مستقر هستیم و مراحل پایانی شتاب دهی را سپری می کنیم و در حال حاضر برای سئوی سایت و آماده سازی های اولیه بلاگ خبری یوبیم را راه اندازی کرده و تا لانچ شدن سایت اصلی احتمالا یک ماه فاصله داریم که با آدرس اینترنتی www.ubim.ir قابل دسترسی خواهد بود، تقریبا تحقیقات بازار را انجام داده ایم و حدود ۷۰ درصد از برنامه نویسی سایت هم انجام گرفته است و تیم مارکتینگ ما بر روی ورود به بازار با کمترین هزینه ممکن مشغول به فعالیت است.
– در ابتدای کار شما کدام یک از رشته های بیمه ای را تحت پوشش قرار داده اید و با کدام یک از شرکتهای بیمه ای همکاری می کنید؟
شروع کار ما با بیمه شخص ثالث خواهد بود و بعد از گذراندن مراحل تست بازار رشته های دیگر را نیز مورد پوشش قرار میدهیم تمام تلاش ما این است که با تمام شرکت های بیمه ایی وارد همکاری شویم ولی با توجه به محدویت های ابتدای فعالیت، استارت خود را با همکاری شرکت های بزرگتر خواهیم زد.
– پیش بینی می کنید چه زمانی به وضعیت دلخواهتان برسید؟
با توجه به شرایط سخت این روزها صحبت کردن در این رابطه کمی پیچیده است ولی انتظار ما این است بعد از راه اندازی سایت در ۲ سال اول درآمدمان، فقط هزینه های جاری شرکت را کفاف دهد و بعد از آن به نقطه سوددهی برسیم که البته رسیدن به این هدف شاید در گرو فراهم شدن یک سری شرایط باشد مثلا جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاران ریسک پذیر که می تواند ادامه مسیر را برای ما آسان تر کند.
– برنامه تان برای جذب سرمایه گذار چیست؟
در درجه اول همه ی چشم امید ما به شتابدهنده کارآفرینی تیک می‌باشد که بتواند برای ما سرمایه گذار جذب کند، در غیر اینصورت با گزینه های دیگری وارد مذاکره خواهیم شد.
– چطور شد که به شتابدهنده تیک ورود کردید؟
تقریبا ۳ سالی هست که با مراکز شتابدهنده آشنایی داریم و از آنجایی که تیک تنها شتابدهنده کرمانشاه است، با وجود تمامی سختگیری ها توانستیم در اسفند ۹۶ ایده خود را در وبسایت شتابدهنده کارآفرینی تیک به ثبت برسانیم و شروع به فعالیت کنیم.
– وضعیت شتابدهنده کارآفرینی تیک رو چطور دیدید و چه انتظاری دارید؟ وجود چنین شتابدهنده‌ای برای استارتاپ های نوپایی چون ما غنیمت است و حضور در آن برای ما باعث به وجود آمدن یک اعتباری شده است. انتظار داریم از منتورهای قویتری که خودشان تجربه حضور در استارتاپ را داشته اند بیشتر استفاده کنند.
– آیا رقیب دارید؟
متاسفانه بنا به دلایلی بین شکل گیری ایده تا استارت اولیه، فاصله زیادی افتاد که باعث شکل گیری رقبای زیادی در این حوزه شد، در ابتدا فقط بیمیتو رقیب ما بود اما حالا رقبای دیگری مثل بیمه بازار، از کی و … نیز به این حوزه ورود کرده اند.
– تا کنون چقدر برای استارتاپتان هزینه کرده اید؟
خوشبختانه هیچ کدام از اعضای تیم انتظار مالی از ما نداشتند و حضور در تیک بخش زیادی از هزینه ها را از دوش ما برداشت اما از نظر نیروی انسانی و زمانی که تا الان برای راه اندازی یوبیم صرف کرده ایم باعث شده ذخیره های مالی قبلی مان ته بکشد. به نظر من سرمایه در استارتاپ باید به مرور تزریق شود تا با کمبود منابع مالی مواجه نشویم.
– از طرف خانواده حمایت شده اید؟
بله، اگر حمایت های مالی خانواده نبود دچار مشکلات بیشتری می شدیم.
– از طرف نهادهای دولتی حمایت شده اید؟
خیر، جز شتابدهنده تیک.
– انتظارتان از مسئولین چیست؟
فقط سنگ اندازی نکنند و مجوزها را سریع تر صادر کنند.
– محدوده فعالیت یوبیم را کجا در نظر گرفته اید؟
استارت کارمان از کرمانشاه خواهد بود اما هدف اصلی فعالیت مان، تهران و شهرهای بزرگتر است.
– با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، وضعیت بازار را چطور می بینید؟
وضعیت کنونی در بعضی از رشته های بیمه تاثیرگذار است اما با توجه به نوسانات بازار و قیمت بالای خودرو، داشتن بیمه بدنه
واجب تر شده است همچنین بیمه شخص ثالث نیز که یک بیمه ی اجباری می باشد بخش بزرگی از بازار را تشکیل داده است که حدود ۴۰ درصد از بازار بیمه کل کشور می باشد.
– با چه موانع و مشکلاتی مواجه شده اید؟
مشکلات درون تیمی زیادی داشته ایم که حتی گاهی ما را به بن بست رسانده است، در بحث تیم سازی خیلی دچار مشکل شدیم، جذب سرمایه مهم است چرا که وجه امتیاز رقبایمان داشتن سرمایه گذاران قوی است که باعث شده است بتوانند تبلیغات چشم گیری داشته باشند، در مورد جذب نیرو برای گسترس کار نیز احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.