آویده، استارتاپی هنرمند

با آویده هنر را به دوستانتان هدیه بدهید

هنر همواره یکی از پر طرفدار ترین حوزه های دنیای امروز است و از آنجا که کشورمان ایران مردمان با ذوق و هنری دارد، ایده های خلاقانه زیادی در این حوزه پرورانده می شود.
گروه هنری آویده یکی از تیم های استارتاپی شتابدهنده کارآفرینی تیک است که توسط ساحل طهماسبی و زینب رسول یار راه اندازی شده است.

تیم ۳ نفره آویده تولیدات دستی خود را در ۲ شاخه محصولات نمدی و زیورآلات سنگی تهیه نموده و یک نفر از اعضای تیم در حیطه ی عکاسی مشغول به فعالیت می باشد، قصد دارند با به وجود آوردن فضایی در شبکه های اجتماعی، محصولات تولیدی خود و خانم های دیگر که در این حوزه فعالیت دارند را به فروش برسانند و از این طریق کارآفرینی کنند و با ایجاد بازار فروش، برای کسانی را که در این زمینه فعالیت می کنند و توانایی فروش محصولات خود را ندارند بازارسازی کنند.
طهماسبی در خصوص استارتاپشان گفت: ۲ سال است که در این حوزه کار می کنیم و از طریق پیج اینستاگرام و کانال تلگرام، محصولاتمان را عرضه می کردیم بعد از آشنایی با مجموعه تیک که توسط یکی از آشنایانمان صورت گرفت تصمیم گرفتیم یک وب سایت در این زمینه طراحی کرده و علاوه بر فروش به آموزش هنرمان به علاقه مندان بپردازیم، چند ماه پیش ایده خود را به تیک ارایه دادیم و پس از تایید وارد شتابدهنده شدیم و تیم تشکیل دادیم و اکنون حدود ۲ ماه است در کنار یکدیگر در تیک مشغول فعالیتیم و بر اساس آموزش هایی که در شتابدهنده کارآفرینی تیک می بینیم امیدوارم بتوانیم یک اپلیکیشن در این حوزه طراحی و به بازار عرضه کنیم.
وی افزود: تا کنون در دوره های آموزش زبان انگلیسی و طراحی UI و کارگاه های بوم مدل کسب و کار و استراتژی استارتاپ ها که در شتابدهنده کارآفرینی تیک برگزار شده است شرکت کرده ایم که دید ما را نسبت به توسعه کارمان بازتر کرده است، امیدوارم در دوره های آتی آموزش هایی در خصوص بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ نیز برگزار شود.
وی از تعدد رقبایشان گفت: در رشته هنری که ما فعلا کار می کنیم دست بسیار است اما کسب و کار ما نسبت به رقبایمان وجه تمایز بسیاری دارد از جمله اینکه کارهای ما خاص تر است، در کرمانشاه پیک رایگان تحویل سفارش داریم، تخفیفات ویژه به مناسبت های مختلف داریم و برای خرید بالای ۵۰ هزار تومان اشانتیون قرار داده ایم، همچنین با توجه به اینکه کارهای ما اغلب کارهای تزیینی و مناسبتی است جهت راحت تر شدن کار عزیزانی که سفارش می دهند جعبه های کادویی آویده با کادوی منحصر به فرد و خاص به صورت رایگان در اختیار دوستان قرار می گیرد.
وی در مورد هزینه های کسب و کارشان تصریح کرد: ما چون دایما در حال تولید هستیم و از طرفی هم میزان فروش مان بستگی به وضعیت بازار دارد، هزینه هایمان قابل برآورد نیست و از طرفی چون سرمایه کمی داریم سعی می کنیم بیشتر کارهایمان را براساس سفارش مشتری و پیش پرداخت اولیه بگیریم تا سرمایه مان راکد نماند.
وی افزود: برنامه ای هم برای جذب یک فرد سرمایه گذار داریم که امیدواریم بعد از گذراندن دوره شتابدهی بتوانیم با نمایش قانع کننده ای، جذب سرمایه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر عمده فعالیت گروه را از طریق اینستاگرام ارایه می دهیم و چون فالورهایمان از شهر های دیگر هم هستند، اگر از هر جای ایران مشتری سفارشی بدهد، تهیه کرده و برایش ارسال می کنیم، همچنین با مجموعه های شناخته شده مثل کتاب شهر هم صحبت کرده ایم تا برای ما یک کانال فروش باشند.
طهماسبی نارضایتی خود را از عدم حمایت های دولتی اعلام کرد و عنوان کرد: راجع به آن حرف نزنیم بهتر است.
وی همچنین از وضع فعلی بازار ناراضی بود و گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و با این اوضاع نمی توانم زمان دقیقی برای توسعه کارمان در نظر بگیرم و فقط امیدواریم همه چیز بهتر شود.
وی در خصوص چالش و مشکلات پیش رویشان افزود: مشکل اصلی ما تعدد فراوان رقبا در این حوزه است و همچنین عدم سرمایه کافی چالش عمده ای است که با آن روبرو هستیم البته با تمام این جریانات خدا را شکر، کار ما به عنوان یک برند تازه کار خوب فروش داشته است.
وی گفت: امیدواریم با استفاده از مشاوره ها، آموزش ها و منتورهای شتابدهنده کارآفرینی تیک به زودی رونق خوبی به کسب و کارمان بدهیم.
گروه هنری آویده با شعار ” با ما هنر را به دوستانتان هدیه بدهید” در حال گذراندن مراحل پیش شتابدهی خود می باشد.