گرین کار سامانه معاملات خودرو green car

سامانه مشاوره، کارشناسی و معاملات خودرو Green Car

تنوع در بازار خودرو و نوسانات قیمت و تخصص های مربوط به حوزه صنعت خودرو یکی از معضلات بزرگی است که معامله گران این بخش با آن همواره دست و پنجه نرم می کنند.
میلاد صالحی جوان ۲۳ ساله کرمانشاهی دانشجوی ترم ۷ رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که با راه اندازی استارتاپی تحت عنوان Green Carکه یک سامانه مشاوره، کارشناسی و معاملات خودرو است، معاملات این بخش از بازار را ساماندهی کند.

وی در خصوص ایده اولیه و نحوه راه اندازی استارتاپش گفت: مدتی پیش یک رویداد در شتابدهنده کارآفرینی تیک برگزار شد که یک ایده ای در خصوص کشاورزی به ذهنم رسید اما با توجه به شاخصه هایی که در آن رویداد برای یک ایده مطرح شد متوجه شدم ایده ام در زمینه کشاورزی آن شاخصه ها را ندارد و بلافاصله یک ایده دیگر در زمینه خودرو به ذهنم رسید و با توجه به فعالیت پدرم که در کار معاملات خرید و فروش خودرو است مشکلات این حوزه را بررسی کردم و متوجه شدم که خیلی ها به دلیل نداشتن تخصص در حوزه صنعت خودرو در معاملاتی که انجام می دهند گول می خورند بنابراین تصمیم گرفتم یک سامانه ایی را راه اندازی کنم که خودرو را از لحاظ کارشناسی فنی، رنگ و دیگر مسائل بررسی کند و به فرد خریدار تضمین مطمئنی جهت خرید خرودرو مورد نظر بدهد.
وی افزود: استارتاپ گرین کار که از واژه گرین کارت گرفته شده است و به معنی خودرو سبز می باشد قرار است فرایندهای مشاوره، کارشناسی و معاملات خودرو را یکپارچه سازی کند. برای این منظور قرار است یک سایت را طراحی کنیم که علاوه بر کارشناسی رنگ، کارشناسی فنی خودرو، کارشناسی قیمت و کارشناسی مدارک را نیز بر اساس تجربه و تخصص افراد متخصص این حوزه انجام دهد و در نهایت چنانچه مشتری رضایت داشته باشد معامله خرید خودرو نیز انجام خواهد داد، تمرکز ما بر روی افرادی است که تجربه خرید خودرو ندارند.
وی در مورد ارزش های پیشنهادی این استارتاپ تصریح کرد: استفاده از این سامانه موجب می شود فرد در زمان و هزینه صرفه جویی کند و یک خرید مطمئن داشته باشد و مهم تر از همه اینکه عزت نفس خریدار را حفظ می کند چرا که از فریب او جلوگیری می کنیم و مزیت دیگر ما این است که علاوه بر دفتر ثابت یک اکیپ سیار نیز خواهیم داشت، همچنین کار کارشناسی مدارک یک فعالیت پر مسئوایتی است توسط ما انجام می شود، قیمت ما نسبت به جاهای دیگر با توجه به فعالیت های جامع تری که انجام می دهیم بسیار کمتر است.
وی در مورد حضورش در شتابدهنده تیک گفت: حدود ۸ ماه پیش ایده این استارتاپ به ذهنم رسید بعد از ۲ ماه با افرادی درباره آن مشورت کردم ابتدا می خواستم به تنهایی انجامش دهم اما به دلایلی ممکن نشد و برای اینکه یک شروع قوی داشته باشم کارم را با پذیرش ایده از سمت شتابدهنده تیک شروع کردم، ایده من در ابتدا به این شکل نبود، با مشاوره یکی از دوستانم در مجموعه تیک تصمیم گرفتم فعالیتم را به صورت یک استارتاپ در قالب یک سامانه سیار تبدیل کنم.
وی در خصوص وضعیت تیک اظهار داشت: فضای تیک بسیار خوب و جذاب است و با افرادی آشنا شدم که مرا وارد یک فضای جدید کرده اند. امیدوارم بتوانم از آموزش هایی که تیک به تیم ها می دهد به خوبی استفاده کنم و با توجه به اینکه حوزه فعالیت من یک کسب و کار پر مشتری است و سرمایه گذار راحت تر راضی به سرمایه گذاری می شود، امیدوارم بتوانم با یک نمایش قوی از طریق شتابدهنده تیک، سرمایه گذار قوی جذب کنم و انتظار دارم با کمک مجموعه تیک تیمم را راه اندازی کنم و با مشاوره ها و آموزش های آنان راهم مشخص تر شود.
صالحی فعالیت استارتاپش را در مرحله تحقیقات بازار اعلام کرد و افزود: تا کنون هزینه جزیی برای کارم کرده ام چون فعلا در مرحله تحقیقات بازار هستم اما در ادامه چون نیاز به دستگاه های دیاگ و ضخامت سنج داریم حتما هزینه بالایی را در بر خواهد داشت.
وی استارت فعالیتش را ابتدا در کرمانشاه برشمرد و تصریح کرد: در کرمانشاه جایی وجود ندارد که به این صورت بتواند جامع کار کند و در حال حاضر فقط در کرمانشاه کارشناسی رنگ را داریم امیدوارم بعد از اینکه در کرمانشاه کار خود را آغاز کردیم بتوانم شهرستان های کرمانشاه و استان های همجوار را نیز پوشش دهیم.
وی در خصوص گسترش برنامه ایش گفت: تمرکز اولیه ما بر روی خریداران خودرو است در صورتی که برند Green Car جا بیفتد، فروشندگان خودرو نیز پوشش خواهیم داد به نحوی که داشتن گواهی Green Car اعتباری برای فروش خودروی آنان خواهد بود، در ادامه نیز قصد داریم به صورت یک نمایشگاه اینترنتی برای خرید و فروش خودرو تبدیل شویم.